Будинок на колесах: нюанси вибору і використання

Багато з нас, напевно, мріяли об’їхати найбільш популярні куточки нашоїкраїни на своєму автомобілі і при цьому бути абсолютно автономними, не залежати від послуг туристичного і готельного бізнесу. Проживання в наметі при подорожах такого роду, звичайно ж, романтично, але пов’язано з певними незручностями, особливо якщо серед мандрівників є діти. У цьому випадку найбільш зручним рішенням буде використання трейлера, оснащеного як місцями для відпочинку, так і для приготування їжі, а також прийняття водних процедур. Будинок на колесах – види, переваги і недоліки, як вибрати і правильно використовувати, а також особливості виготовлення своїми руками і огляд цін на популярні моделі? це тема цієї статті редакції HomeMyHome.ru.

Як називається будинок на колесах і навіщо потрібен

У різних країнах будинку на колесах називаються по-різному, тому іноді через це може виникнути певна плутанина у непідготовленого користувача, коли мова йде про подібній техніці. У країнах Південної і Північної Америки будинку на колесах називають трейлерами, а в Європі – кемперами або караванами. У нашій країні будинку на колесах називають Автодача, і вони поступово завойовують свого споживача. За кордоном техніка даного типу використовується як для подорожей, так і для постійного проживання, а в нашій країні – виключно в туристичних цілях.

Переваги та недоліки трейлерів? будинків на колесах

У нашій країні трейлери не так поширені, як, скажімо, в Америці чи Австралії, що пов’язано з наявністю певних труднощів з їх використанням. Проте, у зв’язку з наявністю ряду переваг, властивих подібній техніці, цей вид транспортних засобів стає все більш популярним. Перевагами, які отримує правовласник подібної техніки, є такі показники, а саме:

  • мобільність і свобода переміщення, супроводжувана комфортним проживанням;

  • зниження витрат під час подорожей, пов’язаних з оплатою рахунків за послуги з проживання в готелях і мотелях;
  • простота покупки, продажу та переоформлення, а також оформлення інших дій, пов’язаних з реєстрацією в контролюючих органах;
  • відсутність комунальних платежів за використані енергоносія (вода, опалення, електрична енергія);
  • на колесах не поширюється податок на майно, тому що вони відносяться до категорії транспортних засобів;
  • простота обслуговування і експлуатації? є запорукою успішного відпочинку з використанням техніки подібного типу.

З недоліків, властивих трейлерам, при експлуатації в нашій країні слід відзначити наступні моменти:

  • значні витрати скрапленого газу, що йде на опалення і приготування їжі, вимагає його дозаправки і наявності інформації про таких місцях в регіонах переміщення;
  • невеликий обсяг внутрішнього простору дозволяє взяти в дорогу тільки обмежена кількість речей, які можуть знадобитися під час подорожі;
  • ванна кімната, при її наявності, має дуже малі розміри і не зовсім зручна при використанні;
  • як правило, вдома на колесах не оснащуються або оснащуються слабо системою шумоізоляції, що незручно при використанні поруч з автомагістраллю або в населених пунктах;
  • на території РФ практично не розвинена мережа кемпінгів, призначених для розміщення автобудинків, тому неможливо доставити пошту або іншу кореспонденцію на адресу користувача, відпочиваючого подібним способом;
  • технічні засоби вимагають періодичного обслуговування і ремонту, що пов’язано з певними фінансовими витратами.

Види будинків-машин на колёсахс фото прикладів

Всі будинки на колесах поділяються на кілька класів:

  • клас «А»? одно- і двоповерхові, у яких салон і кабіна є єдиним цілим – інтегровані;
  • клас «В»? виготовляються на базі мікроавтобуса, а над кабіною водія спальне місце не передбачено – полуінегрірованние;
  • клас «С»? над кабіною водія передбачено спальне місце – це альковах будинку на колесах;
  • клас «D»? малогабаритні моделі, призначені для 1-2 мандрівників, виготовляються на базі низькопрофільних модифікацій автомобілів.

Клас «А»

Інтегровані автобудинки виготовляються на базі великих вантажівок або автобусів і оснащені всім необхідним для тривалого проживання.

Конструкція будинків на колесах даного класу може припускати розсувні стіни, що дозволяє збільшити внутрішній об’єм приміщень під час стоянки.

Під час руху автобудинку даного класу можуть нічим не виділятися із загального ряду транспортних засобів і нагадувати зовні простий автобус або велика вантажівка.

Клас «В»

Напівінтегрована моделі є найбільш затребуваними, що обумовлено поєднанням в собі розмірів, достатніх для розміщення 4 осіб, і наявністю необхідного обладнання для їх існування.

Моделі даного класу мають всі необхідні приміщення для тривалої подорожі: ванна кімната і санвузол, спальна зона і місця для відпочинку, а також кухня, комори і технічні приміщення. Крім цього, будинки на колесах даного класу оснащуються всіма необхідними вбудованою побутовою технікою.

У моделей полуінтенрірованного типу для збільшення їх внутрішнього обсягу може бути передбачена надбудова, призначена для зберігання речей і розташовується над кабіною водія.

Клас «С»

Альковах будинку на колесах також є досить популярною конструкцією, що обумовлено їх функціональністю під час проживання, і маневреністю при пересуванні.

Даний клас транспортних засобів ще називається «Campervan», в їх конструкції передбачено розміщення односпального місця над кабіною водія.

У автобудинках даного типу зона водія відокремлена від житлової, а водійське крісло і сидіння переднього пасажира не можуть бути трансформовані у внутрішній простір.

Клас «D»

Дана група автодомов має малий внутрішній обсяг і оснащена технічно по мінімуму, що пояснюється малими габаритними розмірами подібних транспортних засобів.

«Lowprofile»? це назва будинків на колесах даного класу при реалізації їх за кордоном.

Будинок на колесах на базі причепа з фото всередині і зовні

Дана група автобудинків в класифікації подібних транспортних засобів відноситься до класу «будинок-дача» на колесах і може бути виготовлена ??у вигляді стаціонарного причепа або причепа-палатки. Причіп, призначений для житла, може переміщатися будь-яким автомобілем, оснащеним спеціальним зчіпкою, т. К. За своїми габаритними розмірами і масою він схожий з аналогами, призначеними для технічних цілей.

Причіп-намет не призначений для тривалого проживання і може бути використаний для короткочасних подорожей.

Як вибрати будинок на колесах – рекомендації нашої редакції

Будинок на колесах – це досить складне транспортний засіб, тому вибрати його не так вже й просто, як це може здатися, на перший погляд. Фахівці нашої редакції рекомендують при виборі моделі автобудинку відповісти для себе на ряд питань, після чого приймати відповідне рішення, і ось як вони формулюються:

  1. Від класу автобудинки залежить його функціональність і можливість використання в тих чи інших умовах, тому це перше питання, на який слід дати відповідь спочатку.
  2. Марка шасі транспортного засобу гарантує надійність пересування. За цим показником найбільш затребуваними марками є Форд і Мерседес, Фольксваген і Фіат.
  3. Від потужності двигуна і типу приводу залежать транспортні характеристики автобудинку.
  4. Вибір планування і оснащеності будинку на колесах – залежать від індивідуальних переваг користувача і кількості членів сім’ї.
  5. Різні класи автодомов вимагають наявності різної категорії в правах на управління транспортним засобом, тому на це також слід звернути увагу на стадії вибору моделі.

Правила експлуатації будинку на колесах

При експлуатації автобудинку його використання можна розділити на дві складові: транспортування і стаціонарний режим. При пересуванні будинку на колесах він, як і всі транспортні засоби, повинен дотримуватися Правил дорожнього руху, прийняті в країні, де здійснюється переміщення. При використанні на місцях стоянки під час подорожей, а також в місцях зберігання необхідно:

  • в місці розміщення під час подорожей автодом повинен бути надійно зафіксований на поверхні землі, щоб виключити перекидання, якщо це причіп, або самовільне переміщення – якщо це інші класи будинків на колесах;
  • контролювати запас води і своєчасно його поповнювати в разі необхідності, а при розміщенні в місцях зберігання – воду слід злити;
  • при використанні в холодний період року необхідно стежити за рівнем температури всередині будинки на колесах, щоб не допустити розморожування інженерних мереж;

  • в встановлені виробником терміни слід виробляти очищення і заправку біотуалету;
  • для недопущення зривів роботи функціональних систем необхідно контролювати кількість зрідженого газу, використовуваного для приготування їжі та опалення, а також підігріву води для душа;
  • як і в будь-якому будинку, чистота? це запорука здоров’я проживаючих в ньому, тому в приміщеннях необхідно виконувати суху і вологе прибирання;
  • для надійної експлуатації автобудинку в період його зберігання необхідно виконувати профілактичні роботи на шасі і двигуні, а також в інших системах, наявних в транспортному засобі.

Які зручності надаються, і які труднощі виникають у власників будинку на колесах

При використанні в нашій країні головними труднощами правовласників автодомов є дороги і відсутність спеціальних стоянок, необхідних для розміщення під час подорожей. Крім цього, можливі складнощі з заправкою водою, газом і біотуалетами, особливо у віддалених від центру регіонах. Кількість спальних місць у різних моделей в різних класах може сильно різнитися, але найбільш поширені 2-6 штук. Як правило, автодом має наступне інженерне забезпечення:

  • можливість підключення до зовнішньої електричної мережі напругою 220 Вольт;
  • внутрішня, бортова мережа транспортного засобу 12/24 Вольта;
  • ємність для зберігання води, використовуваної для пиття і технічних цілей;
  • балон (балони) зі зрідженим газом.

Моделі класів «А», «В» і «С» оснащуються вбудовується побутовою технікою для кухні (холодильник, піч СВЧ, варильна плита і т.д.), а також для відпочинку? Телевізор, радіо та інші медіапристроїв.

Особливості самостійного виготовлення

У зв’язку з тим, що будинки на колесах стоять досить дорого, то при наявності бажання і вільного часу подібний транспортний засіб можна виготовити самостійно. У цьому випадку основною вимогою буде використання шасі заводського виготовлення, тому що в іншому випадку готовий виріб не вдасться використовувати на автомобільних дорогах відповідно до вимог ГИБДД. Варіантів у цьому випадку два:

  • використовувати автомобільний причіп;
  • переобладнати наявний транспортний засіб – мікроавтобус або повнорозмірний автобус.

Будинок на колесах своїми руками з причепа

При виборі такого варіанту виготовлення габарити автобудинку будуть залежати від розміру автомобільного причепа і його вантажопідйомності.

Спочатку необхідно намалювати креслення або ескіз виготовляється об’єкта і продумати варіанти використання наявних матеріалів. Найбільш зручним у виконанні буде варіант каркасної конструкції, яку можна утеплити шляхом використання відповідних матеріалів, що укладаються у внутрішній простір каркаса. Крім цього, слід виконати роботи по внутрішній і зовнішній обробці, укладанні необхідних інженерних комунікацій і установці віконних і дверних блоків. Наявність меблів та побутової техніки залежить від розмірів виготовляється кемпера, а також фінансових можливостей користувача і його особистих переваг. Особливу увагу слід звернути на місце розміщення ємності під воду, а також облаштування електричного і газового господарства.

Виготовлення будинку на колесах своїми руками на базі автомобіля марки ГАЗель

Маючи в наявності автомобіль марки «Газель», її досить просто переробити в будинок на колесах, відповідний класу «С» або «D», для цього буде потрібно:

  • видалити наявні сидіння та інші конструкції, передбачені заводською комплектацією, за винятком несучих, що забезпечують жорсткість кузова;
  • виконати антикорозійну обробку внутрішньої поверхні кузова, після чого провести обробку внутрішнього простору відповідно до творчого задуму користувача;
  • передбачити розміщення необхідного інженерного обладнання та меблів, виконати їх монтаж.

Скільки коштує будинок на колесах? огляд цін

Вітчизняний автопром не випускає автобудинку в промислових масштабах, є лише поодинокі моделі, які не ввійшли в серію, тому в разі необхідності доводиться купувати моделі зарубіжного виробництва як нові, так і колишні у вживанні. Колишні у вживанні автобудинку коштують дешевше, але вони менш функціональні і не оснащені так повно, як сучасні аналоги. У наступній таблиці наведено вартість автодомов при реалізації їх на вітчизняному ринку. Ціна вказана за станом на III квартал 2018 року.

зображення Модель Рік випуску Кількість спальних місць Вартість (за станом на серпень 2018 г.), гривень
«Adria Matrix Supreme 700SL» 2018 5 7700000
«Hymer ML-T 580 CL» 2017 4 7000000
«Hymer B-DL 444» 2018 2 7800000
«Adria Aviva 360 DK» 2018 4 1200000
«Hymer Eriba Living 525» 2017 5 1800000
«Buerstner Ixeo Time IT650» 2013 6 3900000
«Adria Action 361 LH» 2015 3 1300000

Відео: життя в будинку на колесах

Для тих, хто хоче купити будинок на колесах, але все ще сумнівається, наступний далі відеосюжет розповість про те, як можна жити в будинку на колесах і, можливо, розвіє останні сумніви.