Ошибана живопис квітами і ошибана картини, ошибана майстер-клас, пресована флористика та техніка ошибана

Ошибана – це пресована флористика. Творчість рукодільниць ошибани грунтується на застосуванні матеріалу – квіток, трав, кори дерев, висушених під пресом і зберегли свої природні розміри і колір. У нас флористика живе тільки вісім років, хоча в Японії вона вже більше шестисот років.

Колись в минулому, самураї проходили шлях воїна. І ошибана була частинкою цього шляху, такий же, як створення ієрогліфів і володіння своїм мечем. Ідея ошибани виражається в тому, що в стані повної присутності в моменті (саторі), майстер виготовляв картину із сухоцвітів (спеціальних квіток). Після цього, така картина могла бути ключем, провідником для тих, хто був готовий піти в безмовність і пройти важливе саторі.

Вся суть техніки «ошибани» полягає в тому, що, збираючи і висушуючи під пресом квіточки, трави, листя, кору і наклеюючи їх на підставу, автор створює за допомогою рослин по-справжньому твір «живопису». Іншими словами, ошибана – це живопис за допомогою трав.

Художня творчість для початківців флористів грунтується на збереженні форми, відтінків і фактури рослинного сухого матеріалу. Японці створили методику збереження картин «ошибана» від вогню і потемніння. Сенс її в тому, що між скельцем і картинкою відкачують повітря і роблять вакуум, який не дає рослинам зіпсуватися.

Приваблює не тільки унікальність цього стилю мистецтва, а й шанс проявити уяву, смак, знання інформації про рослини. Флористи створюють орнаменти, пейзажі, натюрморти, портрети і сюжетні картини. Крім Японії, батьківщина мистецтва «ошибана», спеціальна флористика під пресом, розвивається в різних країнах.

Галерея: ошибана – пресована флористика (25 фото)

Ошибана своїми руками, майстер-клас

Підготовка до майстер-класу буде виділяти такі пункти:

Спочатку, виберемо вільний, повністю освітлене містечко, де вам буде комфортно розкласти достатню кількість предметів.

  • Таке заняття не обходиться без клею (найчастіше застосовують клей момент, тому що він не залишає після себе серйозних слідів, тобто практично прозорий після висихання), тому краще робоче місце застелити простий папером, для збереження ваших речей.
  • Кисть для приклеювання об’ємних листочків: пластикова, тонка (діаметром не більше міліметра) поличка або спиця для внесення маленького обсягу клею.
  • Пінцет для захоплення і утримання маленьких елементів. І якщо чесно, цю річ нічим не замінити – листя досить слабкий матеріал і в руках часто кришаться, та й самі руки залишаються чистими від клею.
  • Гострі ножиці з прямими кінчиками.
  • Дві ганчірки. Одна повністю суха, а друга трошки волога.
  • Крім цього обладнання, вам будуть потрібні альбоми з різнокольоровими і простими олівцями. В альбомах створюються записи, зарісовочка, наклейки і все те, що потрібно буде вам для нових робіт.

Прості аплікації робляться без ескізу. Аплікації з важким сюжетом, величезною кількістю елементів треба створювати за ескізом. Ескіз до нової роботи створюється в олівці і відповідає її габаритам. В ескізі велику увагу слід виділити його загальної композиції. Правильно вигадана композиція, тобто розміщення того, що треба зображати, це запорука успіху вироби.

За допомогою композиції дізнаються положення фігурок і предметів де-небудь (для чого застосовується перспектива), приходить узгодженість зображуваних речей (в цих цілях робляться системи масштабів і пропорцій, а також ритми, іноді – рівномірність). При створенні ескізу, головне, визначити композиційні частини аплікації.

Не потрібно ускладнювати роботу зайвими, а також занадто маленькими елементами, так як в їх зображенні важко дійти до точного результату.

Найпростішою буде виготовлення аплікації з цілих форм рослин, де можна робити легкі мініатюри, наприклад, морквину з листочка ясена та зелені морквини, ріпку з листа тополі і травички «ведмеже вушко».

З цілих форм рослин і листів можна зробити і ускладнені композиції букетиків. Їх готують в потрібній послідовності. Починають з створення контуру композиції – розкладання деталей, що обрамляють картинку. Для цієї мети хороші ажурні рослини: Зонтичні, папороті – вони надають аплікації простоту і легкість.

Потім заповнюємо внутрішню частку картини. Укладаємо рослини від краю до центральної частини. При цьому треба простежити за тим, щоб нижня частка кожної рослини прикривалася верхньою частиною нового, тобто створювалася луска.

В роботі велике значення має розміщення деталей з центру композиції. Закріплювати все відразу на тлі не потрібно. Треба виготовлену композицію прикрити листком паперу і через певний час нормально поглянути на неї. Якщо композиція зроблена вірно, добре, то можна переходити до прикріплення рослин.

Заготівля з природних ресурсів

При створенні милих композицій і картин в цій техніці, користуються сухими рослинами: квітками і їх пелюстками, листям, гілочками, мохом, султанчік від кукурудзяних качанів, тополиним пухом, березовою корою і т.д. Для відмінної роботи треба мати великий запас сушених рослин.

стійкість кольору

При засушування квіток і інших рослин потрібно знати, як довго вони зберігають свій відтінок. За стійкістю колірної гами рослини поділяються на три види:

  • стійкі – зберігають відтінок протягом багатьох десятків років: півонії, жоржини літні та осінні, айстри, мальви, волошки, сині проліски, маргаритки, керсопсіс, анафаліс, статиця, строкаті тюльпанчики, все осінні листи, ще чистец, зворотний бік аркуша сріблястого тополі і терен .
  • середній стійкості – тримають колір десять і більше років: гайлардия, геленіум, годецію, рудбекія, жасмини, черемха, космея, сальвія, трояндочки, чорнобривці (тагетес), ромашки садові.
  • малостойкие – тримають колірну гамму до декількох років: віола, флоксікі, настурція, жовтець, тигрові лілії і інші.

Можна брати квіти всіх видів. Тільки треба при цьому будувати композицію так, щоб малостойкие, вицвітаючи, спотворювали колірну гамму, а навіть відкривали нові відтінки. Ну і головне, запам’ятайте, через неякісних матеріалів ви можете зіпсувати всю роботу.