Як перевірити генератор автомобіля в домашніх умовах

Генератор являє собою мініатюрну електростанцію, яка забезпечує харчуванням багато вузлів автомобіля: запалювання, охолодження, електропроводку. Тому його поломка обов’язково спричинить за собою інші несправності. Щоб запобігти проблемам, потрібен час від часу звертатися до діагностики і ремонту цієї деталі.

Будь-якому автомобілісту буде корисно знати, як перевірити роботу генератора на автомобілі, але для початку потрібно розібратися в можливих ознаках поломки.

симптоми несправності

Про несправності генератора можуть свідчити наступні ознаки:

  • на «приборке» постійно горить лампочка-сигналізатор;
  • АКБ почав швидко розряджатися, а повторна зарядка не рятує становище;
  • спостерігаються збої у функціонуванні електричного обладнання (вентиляція і опалення, мультимедійні пристрої, сигналізаційна система і освітлення), навіть якщо мотор буде працювати справно;
  • в автомобільному салоні з’явився запах чогось горілого;
  • генератор почав свистіти або шелестіти.

Якщо ви помітили ці симптоми, то слід негайно відправитися в автосервіс для проведення ретельної діагностики. Однак перевірити працездатність генератора можна і своїми силами, особливо якщо у вас є навички використання автотестера.

поширені поломки

несправності генератора можуть бути електричними або механічними. До них можна віднести:

  • втрату працездатності регулятора напруги;
  • поломка випрямного блоку (діодного моста);
  • замикання статорних обмоток;
  • замикання струму в обмотці ротора;
  • знос підшипників і щіток.

Регулятор напруги

Призначення цього вузла – нормалізація напруги перед його подачею в автомобільну електроланцюг. Провести перевірку справності регулятора можна за допомогою перевірки напруги, яка подається їм на акумуляторні клеми. Цей показник залежить від моделі і марки транспортного засобу і варіюється в межах 13,5? 15,5 В. Тому завчасно слід дізнатися, який саме вольтаж видає саме ваш тип регулятора. Зробити це можна, якщо вивчити керівництво по використанню машини. Для прикладу можна взяти автомобіль ваз 2107 або 2110, так як у цих транспортних засобів зустрічаються найтиповіші несправності, пов’язані з інтегралкі і реле.

Використання мультиметра

Для перевірки генератора ваз 2110 мультиметром потрібно перевести прилад в режим вольтметра. Потім потрібно підключити його щупчікі до акумуляторних клем. Найголовніше – дотримуватись полярності і вимкнути автомобільний двигун. Напруга в нормі варіюється від 12 до 12,8 В. Далі процедуру слід повторити, але вже при запущеному двигуні. Показники напруги повинні піднятися до 13,5? 15,5 В. Менша і велика величина напруги свідчить про несправність генератора.

Перевірка генератора без зняття з машини

Міст з діодів виконує функції своєрідного перетворювача змінного струму. У його складі знаходяться три негативних і три позитивних діода.

Перед перевіркою моста потрібно відключити всі дроти, що йдуть від нього і від регулятора напруги. Також заздалегідь потрібно прибрати якір «маси» з АКБ. Спочатку потрібно перевірити випрямляч на предмет короткого замикання. Активуємо режим омметра на мультиметри і підключаємо червоний (позитивний) щупчік до позитивного контакту діодного моста, а негативний щуп – до поверхні корпусу самого генератора. Якщо випрямляч повністю справний, то показання вимірювального пристрою кинуться до нескінченності. В інших випадках випрямляч буде непрацездатним.

Тестування статорних і роторних обмоток

Поширеною поломкою генератора автомобіля вважається замикання обмоток. Воно відбувається при дуже інтенсивних скачках струму, зносу щіток і попадання рідини.

Отже, ротор потрібно витягти і знайти на його конструкції пару контактних кілець, які потрібно буде продзвонити. Запустивши режим омметра на мультиметри, підключаємо до цих колечкам щупчікі. Нормальне опір – 2? 6 Ом. Якщо у вас вийшли великі значення, то між контактними кільцями відбулося порушення контакту. Якщо ж прилад показують менші значення, то сталося межвитковое замикання.

У стартера є відразу кілька обмоток. Їх потрібно перевіряти окремо. Однак для початку потрібно відключити дроти, які з’єднують діодний міст і висновки обмоток.

Щупчікі мультиметра, запущеного в режимі омметра, потрібно в порядку черги підключити до обмоток. Якщо ті знаходяться в справному стані, то опір буде складати приблизно 0,2 Ом.

Потім слід заміряти показник опору між нулем і висновками обмоток. Нормальний показник – не менше ніж 0,3 Ом.

Знос щіток і підшипників

Якщо ви вже розібрали генератор, то бажано перевірити і те, в якому стані знаходяться щітки. Вони можуть зноситися або ж поламатися через перекіс роторного вала. У тому випадку, якщо щітки пошкодилися, їх слід поміняти на нові.

Усередині автомобільного генератора знаходиться пара підшипників. Один зафіксований на роторному валу, інший – по центру кришки. Свист і гул генератора при роботі мотора – явна ознака зносу підшипника. При цьому корпус генератора може сильно нагріватися. Якщо ви помітили такі ознаки, то підшипники краще відразу ж замінити, інакше ви можете зіткнутися з більш серйозними несправностями.

Провести перевірку підшипника можна, якщо зняти з генератора ремінь і спробувати провернути його вал своєю рукою. У тому випадку, якщо обертання деталі відбувається вільно і легко, то все в порядку. Якщо обертати ротор важко, то з заміною підшипників зволікати не варто.